Nieuws van Stichting AED De Kwakel - Stichting AED De Kwakel

Stichting AED De Kwakel
Published by in Mededelingen · 20 april 2015
Leerzame oefenavond Stichting AED De Kwakel
Vanaf begin 2012 is Stichting AED De Kwakel actief. Dat wil zeggen dat in geval van een reanimatie in De Kwakel, ruim 20 vrijwilligers een melding krijgen van de meldkamer van de ambulancedienst. De vrijwilligers die op dat moment in de buurt zijn, zullen daarop reageren. En in een groot aantal van de gevallen zullen zij als eerste ter plaatse zijn; eerder dan politie of ambulancedienst. Deze snelle inzet vergroot de kans op een goede afloop; hoe sneller met hartmassage wordt gestart, hoe meer kans dat, in geval van overleven, zo min mogelijk schade is ontstaan.

De meldkamer meldt de oproepen via een pager, welke dus van groot belang zijn voor de vrijwilligers. Stichting AED bedankt dan ook ‘De Kwakelse Veiling’ voor haar donatie, waardoor een zevental nieuwe pagers aangeschaft konden worden!

Gelukkig krijgen wij als stichting AED niet heel vaak een oproep. Om toch te zorgen dat we goed op elkaar ingespeeld zijn, vond maandag 13 april een grote oefening plaats in samenwerking met de ambulancedienst. Bij een dergelijke oefening wordt een echte inzet zo goed mogelijk nagespeeld, waarbij de ambulance ook precies zo handelt als zij in een echte case doen. Voor de vrijwilligers zeer leerzaam om te weten wat ze bij een echte inzet kunnen verwachten.
Meer weten? Neem eens een kijkje op de website; stichting-aed-de-kwakel.com

[image:image-0]